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Con Vanguard anche l’assoluta novità dell’XP per gli operatori (con skin uniche ai vari livelli): ecco tutte le novità

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XP Operatori – Tra le tantissime novità che stanno per sbarcare nel mondo di Call of Duty con il lancio di Vanguard, una delle più attese è certamente quella relativa al nuovo leveling per gli operatori, grazie alla quale potremo decisamente aumentare il livello di personalizzazione del nostro account.

Per la prima volta nella storia del franchise, potremo infatti livellare il nostro (o i nostri, ndr) operatore preferito, ottenendo svariate ricompense una volta raggiunti determinati progressi. Gli sviluppatori hanno parlato di nuove skin (come potete verificare dalla foto di copertina, ndr), che possono presentarsi come dei recolor di altre o come veri e propri modelli originali (Activision ha anche scherzato, ma non sappiamo quanto sia solamente uno “scherzo”, sul fatto che avremo anche delle “skin gold”).

Avremo quindi una nuova esperienza da considerare oltre a quella generale e quella delle armi, ovvero l’XP per il livello di tutti i singoli nostri operatori, che servirà per assegnare i nuovi livelli per il nostro personaggio avanzando nei progressi di gioco.

Tra le altre novità rivelate a margine dell’annuncio di ieri, i devs hanno anche affermato che il nuovo anticheat Ricochet è stato studiato e strutturato specificatamente per Call of Duty, che il software monitorerà in modo del tutto automatico le azioni dei giocatori attraverso il server, ed identificherà e rimuoverà eventuali “anomalie” generate da uno o più cheat. “Gli algoritmi esaminano i dati di gioco dal server, aiutando a identificare tendenze di comportamento sospette” hanno assicurato gli sviluppatori.

Ricochet garantirà inoltre la privacy dei giocatori, azionandosi solo ed esclusivamente quando verrà runnato il programma Call of Duty.

Parlando invece di aggiornamenti e update, attraverso un post (in allegato poco sotto il testo integrale) ufficiale Activision ha fatto sapere di aver risolto i problemi segnalati alla visibilità in fase di sparo con le armi (ricordiamo che nei giorni passati sono stati segnalati problemi visivi con lo sfarfallio e l’eccessivo fumo generato dai fucili), e di aver sostituito “Low Profile” con il perk “Ninja“, utile per rendere i nostri passi silenziosi e per non farci scovare dal nemico.

Il post ufficiale sui cambiamenti della Beta di Vanguard

Visibility

  • Distortion effects were removed from muzzle flash and we reduced smoke emitted when firing a weapon
  • Completed a pass on muzzle flash placement/coverage when aiming down sights
  • VFX Environment ambient placement for better sightlines
  • Removed the droplets of water that get all up in your face when it rains
  • Various bugs have been fixed including a bug where certain optics would stop enemy and friendly HUD icons from displaying while ADS
  • We’ve fixed cases of nametags appearing through Destruction
  • Lens flare reduced across all maps (we nerfed the sun)
  • We will continue to refine VFX, Lighting, and UI into launch and monitor player feedback surrounding the various topics of visibility.

Audio

  • Audio received a complete mixing and content overhaul to address community feedback from the Public Beta, including more audible footsteps, player and non-player weapons, and map environment content
  • Footsteps are silent when players ADS, Crouch Walk, or have a Perk / Field Upgrade equipped which silences movement
  • Fixed a bug that caused shots after the first shot to be too quiet
  • Operator quips occur less frequently
  • Asked Butcher to chill out. VO lines are less frequent

Spawns

  • A bug resulting in unpredictable spawns in Patrol has been fixed as well general tuning of spawn logic globally
  • We will continue to refine spawn logic over time to improve spawns in matches with higher player counts

Movement

  • Grenades and incendiaries no longer slow movement speed of players
  • A cap has been placed on max suppression effects
  • Changes have been made to animation times including weapon swap speeds and throwing of equipment (ie: Gammon bombs can be thrown more quickly)
  • Sprint out times have been sped up and re-balanced
  • Dev Tip: Dauntless, a perk that players didn’t have access to in Beta, makes players immune to movement reducing effects

Weapons

  • Shotgun lethality has been improved
  • Effective Range of most Shotguns, SMGs, and Pistols have been reduced (SMGs and Pistols were overperforming at range and Shotguns were adjusted down due to increased lethality overall)
  • Hipfire spread has been adjusted on most guns (mainly to add more consistency across weapon categories)
  • Tradeoffs on barrels, magazines, and stocks have been reduced
  • Ammo types were rebalanced to include more tradeoffs
  • Squashed bugs affecting Weapon Progression and Detailed Stats
  • Dev Tip: Vanguard’s version of the smoke grenade works differently than previous games. You’re fully hidden from distant enemies, but can be seen at closer ranges allowing you to close the distance between you and the enemy and hunt them down with close-quarter combat builds.
  • Dev Tip: Try setting your mount options to use ADS rather than ADS+Melee. It’s not for everyone but it’s a powerful way to become more accurate in an instant while staying out of harm’s way. It can be combined with blind fire for some great results.

Killstreaks and Field Upgrades

  • Friendly Spy Planes and Counter Spy Planes will no longer appear overhead
  • Spy Planes and Counter Spy Planes move slower and are easier to hit
  • Counter Spy Planes have a shorter duration
  • Health has been reduced on Spy Planes, Counter Spy Planes, and most placed Field Upgrades
  • Death Machine and War Machine have swapped costs
  • Glide bomb is easier to control
  • A max timer has been added to the Radar Jammer and Field Mic Field Upgrades
  • Bugs resulting in graphical corruption of the Attack Dogs have been fixed – no more Dognados 🙁

Perks

  • Low Profile has been removed and replaced with Ninja

Cosa ne pensate di queste novità community? La discussione, come sempre, è assolutamente aperta!

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A cura di: Powned